Mezoterapi son yıllarda çok fazla duyduğumuz tıbbi tedavi yöntemlerinden biridir. Dermatolojik yenilikler ve estetik dünyasındaki gelişmeler ile mezoterapinin anti aging – cilt gençleştirme özelliğinin keşfedilmesi ile birlikte medikal estetik alanında çok başvurulan yöntemlerden biri olmuştur. Mezoterapi ; Cerrahi tedavilerin yerine çok daha kolaylıkla uygulanan, kişinin konfor alanını sarsmayan, işlem sonrası sosyal hayatına devam edebildiği, bir anti-aging yöntemi olarak ortaya çıkmaktadır. Mezoterapi; Latincede orta deri tedavisi anlamına gelmektedir. Günümüzde mezoterapi yüz gençleştirme ve yüzü yukarı kaldırmak için yapılmaktadır.

Yaşlanmanın görülen etkisi kişiden kişiye farklılık göstermektedir. Kuru ciltler yağlı ciltlere göre daha hızlı yaşlanmaya meyillidir. Yağlı ciltli kişilerde yaşlılık belirtileri daha yavaş görülmektedir. Yağlı ciltlerde de kırışıklık etkisi daha geç olsa da sarkma problemleri daha sık görülebilir. Bu nedenle cilt tipiniz nasıl olursa olsun doğru anti aging yöntemlerinin uygulanması gerekmektedir. Yaşlılık etkileri görülmeye başladığı andan itibaren mezoterapi uygulaması tercih edilebilir. Yüz mezoterapisi uygulamasında hyaluronik asit, antioksidan, vitamin, mineral ve amino asit içeren ilaçlar karıştırılır ve cilt altına enjekte edilir.

Mezoterapide Alerji Gelişir Mi?

Yüz mezoterapisinde kullanılan ilaç miktarları çok az, bu nedenle bu ilaçlar cildinde alerji riski oluşturmamaktadırlar. Bu içeriklerin amacı cildindeki kırışıkların belirginliğini azaltmak ve cildindeki sarkmaları toparlamaktır. Yüz mezoterapisi uygulamasında kullanılan ilaçlar cildin kolajen ve elastin lif üretimini hızlandırarak cildin kendi kendini iyileşme sürecini başlatmaktadır. Mezolifting işleminden sonra cilt daha nemli, genç ve parlak görünecektir.

Mezoterapi kaç seans ve hangi aralıklarla yapılmalıdır?

En etkili sonuç için 1-4 haftada bir toplam 5 seans olarak yapılması gerektiğidir. Daha sonra 3 ayda bir kez olmak üzere kalıcı sonuç için mezoterapi uygulaması önerilmektedir.

Hangi Durumlarda Mezoterapi Önerilmez? Mezoterapi Kimlere Uygulanmaz?

• Gebelerde
  • Süt veren annelerde
  • İnme ve felç geçirenlerde
  • Şeker hastalığı olanlarda
  • Kanser hastalarında
  • Kan pıhtılaşma sorunu yaşayanlarda
  • Kullanılacak ilaçlardan herhangi birine alerjisi olanlarda
  • Ürtiker hastalarında
  • Kalp hastalığı olanlarda

Mezoterapi uygulanmaz.

Mezoterapinin olumlu etkisi ne zaman gözlemlenmeye başlar?

1. veya 3. Seanstan sonra ciltteki olumlu etkisi gözlenmeye başlar.

Mezoterapinin yan etkileri var mıdır?

Mezoterapi sonrası geçici kızarıklık ve morluklar oluşabilir. Bu çok önemli değildir çünkü bu yan etkiler

1-2 gün içinde kendiliğinden geçer.

Mezoterapi sonrası nelere dikkat edilmelidir?

Mezoterapi öncesi ve sonrası aspirin gibi kan sulandırıcı bir ilaç kullanılmamalıdır. Mezoterapi yapılan bölgeye 10-15 saat kadar su değdirilmemelidir. 10-15 saat kadar makyaj yapılmamalı ve ağır kaldırılmamalı, zorlu hareketler yapılmamalıdır.