Deri biyopsisi hastalığın tanısını koyma amacı ile uygulanan en önemli yöntemlerden biridir. Vücut içerisinde gelişen anormal yapıların altta yatan nedeninin tespitine yönelik olarak doku örneği alınması biyopsi olarak adlandırılır. Biyopsi işlemi ile alınan örnek mikroskop altında incelenmesi amacıyla laboratuvara gönderilir.

Deri biyopsisinde; Deri üzerinde meydana gelen lekeler, benler, ne olduğu anlaşılamayan farklılıkların incelenmesi sağlanır.

Biyopsi yöntemleri lezyonların büyüklüğüne, yerine, derinliğine, yerleşimine, iyi ya da kötü huylu olup olmamasına göre farklı şekiller alır. Bu konuya uzman dermatolog karar verecektir. Ve dermatoloğunuz size detaylı bilgilendirme yapacaktır.

Deri biyopsisi nasıl yapılır?

Öncelikle biyopsi yapılacak yer belirlenir, işaretlenir ve temizlenir. Biyopsi yapılacak bölge uyuşturulur, iğne ile enjekte yöntemiyle ya da bazı durumlarda uyuşturucu kremlerle sağlanarak bölgeden parça alınmaktadır. Parça alınan alan bandajlanarak enfeksiyon ve mikroplara karşı korunur. Biyopsi yapılacak yer uyuşturulduğu için herhangi bir acı veya ağrı hissedilmez.

Bazı durumlarda alınan örnek yeterli görülmezse biyopsi tekrarlanabilir.

Alınan parça incelenmesi için laboratuvara gönderilir. Çıkan sonuçlarla, enfeksiyon, bakteri, iyi huylu dediğimiz kanser olmayan bulgular, deri kanseri ve diğer deri hastalıkları teşhis edilmektedir.

Biyopsi sonrasında görülen kanama morluk, şişlik, akıntı, kızarıklık gibi durumlarda mutlaka doktora başvurulmalıdır. Deri biyopsisi yapılan yerler temiz tutulmalı ve doktorun söylediği zamana kadar yıkanmamalıdır. Bu enfeksiyon durumu için önemli bir önlemdir.

Deri biyopsisinde parça alınan yer izlenmeli ve sonuca göre gerekli tedavi başlatılmalıdır.

Deri biyopsisi ile tanı konulan kötü huylu deri reaksiyonları erken teşhis ile tedavi edilebilir.