PRP İngilizcede Platelet Rich Plasma ifadelerinin baş harfinden oluşan kişinin kendi kanından tedavi edilme şeklidir. Kişiye enjekte edilen şey kişinin kendi kanından elde edilen zenginleştirilmiş tedavisidir.

Prp; trombosit bakımından zengin plazma tedavisi kişinin kendisinden alınan çeşitli işlemlerden geçirildikten sonra vücutta tedavi edilecek noktalara enjeksiyonu şeklinde uygulanan tedavi biçimidir. Birçok alanda uygulanan PRP tedavisinin saç dökülmesi ve cilt gençleştirmenin yanı sıra yaralı tendomların ve bağ dokularının, kasların ve eklemlerin iyileşmesini hızlandırmak için de kullanılır.

PRP NASIL ELDE EDİLİR?

Plazma; kanın pıhtılaşmasına yardımcı olan ve platelet adı verilen özel hücreler veya başka faktör ve proteinler içeren bir kan bileşenidir.

• Öncelikle PRP’yi elde etmek için işlemin hangi bölgeye yapılacağının belirlenmesi gerekir. Ona göre alınacak kan miktarı belirlenir. Örneğin saç dökülmesine karşı yapılacak prp işlemi için yaklaşık 20 mililitre kan alınmaktadır.
  • Steril olarak tüp içine alınan kan örneği bir santrifüj cihazına yerleştirilir. Çok hızlı dönerek kan bileşenlerini ayrışmasını sağlayan bir makinadır. Bu işlem 15 dakika sürer ve bu sürede makine trombositleri diğer kan bileşenlerinden ayırır.
  • Daha sonra bileşenlerine ayrılmış plazma enjeksiyon için hazır hale gelir.
  • Enjeksiyon alanı belirlendikten sonra hazırlanan PRP, belirlenen noktaya enjekte edilir.

PRP İŞLEMİ NE KADAR ZAMANDA YAPILIR?

Kan alınmasından enjeksiyonun tamamlanma sürecine kadar geçen süre genellikle yarım saat gibi bir zaman dilimini kapsar.

PRP NEDEN UYGULANIR?

Prp iyileşmeyi hızlandırmak ve iltihaplanmayı azaltmak için uygulanır. Saçları güçlendirme, cildi gençleştirme, yumuşak doku iyileşmesini sağlar. Trombosit aktivasyonu, vücudun doğal iyileşme sürecinde önemli bir rol oynar ve Platelet rich plasma ile bol miktarda trombosit belirlenen noktaya yönlendirilir.

PRP YAN ETKİSİ VAR MIDIR?

Kişinin kendi kanından elde edilen bir madde ile uygulandığı için ciddi bir yan etkiye sebep olmayan Platelet rich plasma uygulaması uygulanma yaygınlığını arttırmıştır.

PRP HANGİ ALANLARDA KULLANILIR?

• Cilt gençleştirme;
  • Deriye esneklik ve parlaklık kazandırma,
  • Kırışıklıkları ve çöküntüleri önlemek
  • Yara, deri ve hasarında deriyi yeniden yapılandırmak,
  • Medikal estetikte yüz, el, kol,bacak içleri,boyun ve dekolte gibi bölgelerde kullanılır
  • Saç dökülmesi,
  • Ameliyat sonrası onarım,
  • Tendon yaralanmaları,
  • Kireçlenme tedavisi

PRP UYGULAMASININ OLASI YAN ETKİLERİ NELERDİR?

• Enfeksiyon
  • Sinir yaralanmaları
  • Enjeksiyon bölgesinde ağrı
  • Kanama
  • Doku hasarı

PRP İŞLEMİ SONRASI SÜREÇ

Platelet rich plasma işlemi sonrasında kişi rahatlıkla sosyal hayatına geri dönebilir.

Platelet rich plasma işlemi sonrasında hemen bir fark gözlenmez. Öncelikle büyüme faktörlerinin aktive olarak devreye girmesi gerekir. bu nedenle, uygulamadan sonraki birkaç hafta veya ay içerisinde değişiklikler gözlemlenir.

Platelet rich plasma seansları genellikle 2 hafta aralıklarla uygulanır. Kişinin ihtiyacına ve hastalığına göre ortalama 3-8 seans olacak şekilde planlanır. Saç dökülmesi ve cilt gençleştirme için Platelet rich plasma mezoterapi ile kombine edilebilir.

Platelet rich plasma sayesinde ilk seanslardan itibaren öncelikle ciltteki kuru ve mat görünüm düzelir. Arıdan da kırışıklarda hafifleme, cildin elastikiyetinde artma gözlenir. Platelet rich plasma sadece yaşlanma belirtilerini hafifletmeye yaramaz. Aynı zamanda yaşlanma sürecini de yavaşlatarak adeta gençlik aşısı etkisi gösterir. Bu nedenle yaşlanma belirtilerini beklemeden yaşlanma sürecini yavaşlatmak için kullanılabilecek bir yöntemdir.